Mesleki eğitim “pahalı” değil, “çok pahalı”ysa…
Ferit Barış PARLAK
Dünya
Sanayicilerin, 25-30 yıldır tekrarladığı: “Eleman bulamıyoruz…”, “Teknik eleman maaşı, mühendisleri aştı…”, “Gençler sanayide çalışmak istemiyor…” söylemleri, güçlenerek devam ediyor… *** Dün ASO Başkanı Seyit Ardıç, farklı bir açıdan bakarak, tekrarladı: “Sanayinin geleceği yalnızca makineyle, fabrikayla ve finansmanla belirlenmez… En az bunlar kadar belirleyici bir unsur daha var: insan kaynağı…. Ülkemizde her dört gençten biri ne eğitimde ne de istihdamda; yaklaşık beş milyon gencimiz, üretimin dışında duruyor… Bir ülkenin en zengin cevheri yer altında değil, gençlerinin zihnindedir… Ama cevher kendiliğinden değer üretmez; işlenmesi gerekir……