İhracatta da, üretimde de, ilk düğmeyi doğru iliklemeyince…
Ferit Barış PARLAK
Dünya
Avrupa’ya ihracatımızda, fiyatlarımız yüksek kalmaya başladı/başlayacak… Bu nedenle kârlar da azalmaya, hatta, zarar dönmeye başladı/başlayacak… *** Yani… Ürünün kalitesini artıramamak, çeşitlendirememek; verimliliği artıramamak, teknolojiyi geliştirememenin de ötesinde kullanamamak: Üretim ve ihracatta elimizde olan potansiyeli/avantajları da iyi değerlendiremememize neden oldu/oluyor/olacak… *** “Avantajımız!” diye nitelendirdiğimiz: Genç nüfus, ucuz işgücü, stratejik konum gibi parametreler de üretim/ihracat artışı için tek başına yetmedi/yetmiyor/yetmeyecek… *** Yani… Her alanda olduğu gibi, üretimde de, ihracatta da, ilk düğme doğru iliklenmedikçe sonuca ulaşılmadı/ulaşılmıyor/ulaşılamayacak……