Menü
Anasayfa / Yazarlar / Eklenme: 25.06.2026 00:55

Mesleki eğitim “pahalı” değil, “çok pahalı”ysa…

Sanayicilerin, 25-30 yıldır tekrarladığı: “Eleman bulamıyoruz…”, “Teknik ele­man maaşı, mühendisleri aştı…”, “Gençler sanayide çalışmak istemiyor…” söylemleri, güçlenerek devam ediyor… *** Dün ASO Başkanı Seyit Ardıç, farklı bir açıdan bakarak, tekrarladı: “Sanayinin geleceği yalnızca makineyle, fabrikayla ve finansmanla belirlenmez… En az bunlar kadar belirleyici bir unsur daha var: insan kaynağı…. Ülkemizde her dört gençten biri ne eği­timde ne de istihdamda; yaklaşık beş mil­yon gencimiz, üretimin dışında duruyor… Bir ülkenin en zengin cevheri yer altında değil, gençlerinin zihnindedir… Ama cevher kendiliğinden değer üret­mez; işlenmesi gerekir……